Kokią kompetenciją lavina? „Šiaurės licėjaus“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė RŪTA ANDREIKĖNAITĖ rekomenduoja  Segmentas
  Kūrybiškumas Ar esate sutikę mieste marsiečių? Ar žinojote, kad morkos pyksta? Kodėl žaislai pasislepia nuo vaikų? Ar automobiliai deda kiaušinius? Knygoje „Apie šį bei tą. Trumpos istorijos“ yra trumpi, nuotaikingi pasakojimai apie įvairius mus supančius daiktus. Dailininko ir iliustratoriaus Kęstučio Kasparavičiaus knyga netikėta, linksma ir kitokia. Ši knygelė vaikams idomi tuo, kad pasakoja apie kasdieniškus daiktus iš visai kitos pusės, taip vaikai skatinami būti empatiškais ir pagalvoti kaip jaučiasi kiti vienoje ar kitoje situacijoje. 5-6 metai (priešmokyklinukai)   
  Šmaikštūs, įdomūs pasakojimai apie skirtingus miško žvėrelius. Nuostabios Agnės Nananai iliustracijos labai pagyvina šią užduotėlių knygą. Ši knyga naudinga mažiesiems, kurie mokosi rašyti, skaityti, mąstyti ir spręsti galvosūkius. Įvairūs žaidimai, paprastos ir įdomios temos, bei eilėraščiai suburia visus.
  Emocinis intelektas Fui ir Fe nuotykiai – smagūs pasakojimai apie bakterijas. Bakterijos yra tokie mažyčiai gyvi organizmai, kad mes jų savo akimis nematome. Todėl sunkiau apie juos papasakoti vaikams. Ši knygelė skirta tam, kad supažindintų vaikus kur slepiasi bakterijos ir kaip nuo jų apsisaugoti.
Kalbėti apie savo jausmus yra nemenkas iššūkis, o kaip tai padaryti vaikams? Ši knyga pasakoja, kad nėra „blogų“ ar „ gerų“ jausmų. Kiekviena emocija yra reikalinga ir prasminga. Jaukių paveikslėlių ir labai taiklių, bei paprastų aprašymų pagalba, vaikams lengviau suprasti, atskirti skirtingus jausmus, bei juos įvardinti.
  Kritinis mąstymas Detaliai aprašyti ir su nuotraukomis parodyti, kūrybiškumą skatinantys eksperimentai. Juos galima atlikti ne tik namuose, bet ir klasėje. Eksperimentavimas ir kūryba ne mažiau svarbūs ugdymo procese, reikia leisti vaikams nebijant klysti, ieškoti sprendimo būdų. Nesudėtingi paaiškinimai padeda įveikti bet kokią temą nuo inžinerijos iki gamtos mokslų.
  Enciklopedija būtina kiekvieno žmogaus knygų lentynoje. Ši puiki, išsami, spalvota knygelė pasakoja apie Lietuvos istoriją labai paprastai ir suprantamai. Skaitydami šią knygą, vaikai sužinos naujų dalykų apie Lietuvos praeitį, dabartį, gamtą, žmones, be to šioje knygoje gali rasti smagių būdų, kaip papramogauti. Knyga puikiai pritaikyta ir tėvams, bei mokytojams kurie galės ją panaudoti pasaulio pažinimo veiklose.

 

  Kokią kompetenciją lavina?  „Šiaurės licėjaus“ pradinio ugdymo pedagogė INETA SIMANAVIČIŪTĖ rekomenduoja  Segmentas
  Kūrybiškumas Tai – pažintinė knyga, kurią atsivertus akis patraukia spalvingos, realistiškos gamtos, iliustracijos. Tarp iliustracijų atrasite daugybę skirtingų upės apibūdinimų bei geografinių faktų apie pasaulio upes. Skaitydami su vaikais pažadinkite savo vaizduotę: užuoskite pražydusias Ievas, vėsa dvelkiančią upės tėkmę. Galbūt patiems kils minčių, kas toji upė? Linkiu, kad Monikos Vaicenavičienės iliustracijos jus įkvėptų. 7-8 metai (pirmokai-antrokai)  

 

 

   

Emocinis intelektas

Tai – knyga apie du ruoniukus, kurie ieško savo namų. Pagrindiniai personažai itin artimi vaikams: yra bendraamžiai, retkarčiais peštukai, trokšta laisvės ir nuotykių. Išleisti iš jūrų muziejaus susipažįsta su ,,kitokiu“, ne itin draugišku pasauliu. Pasinerkite į kelionę su Smilte ir Vėjumi bei sužinokite daugiau apie Baltijos jūros gyvūnus. 

  Ar kartais pasijuntate mažais ir bejėgiais? Būtent tokia buvo pelytė Zita. Savanaudiška, užsispyrusi pelė keitėsi ir brendo, o bejėgiškumas tapo didele narsa. Mažo sutvėrimo didelės svajonės pildėsi pamažu, pažinimas ir išmintis praturtino pelytės Zitos gyvenimą. Skaitydami pagalvokite, kokie veikėjų bruožai Jums būdingi, o kurie nepriimtini.

Kritinis mąstymas

Tai knyga tikriems knygų mėgėjams, apie tokią pačią knygų mylėtoją mergaitę, kuri pasiryžta perskaityti visas bibliotekoje esančias knygas, kad tik jas išgelbėtų. Mat bibliotekoje neskaitomos knygos - nurašomos. Skaitydami sužinosite, kokią paslaptį atrado, dešimties metų Ana, tarp bibliotekos lentynų. Galbūt ši istorija privers susimąstyti apie Jūsų namų, mokyklos, miesto bibliotekoje užmirštas knygas? 

 

  Kokią kompetenciją lavina? „Šiaurės licėjaus“ pradinio ugdymo pedagogė EGLĖ SASNAUSKAITĖ rekomenduoja
 Segmentas
  Kūrybiškumas  Ši knyga turtinga stebuklingų, magiškų pasakojimų (legendų, padavimų) apie kai kurių Lietuvos vietovių, objektų atsiradimą; čia atgyja mūsų mitologinės būtybės, kalba akmenys. O kad tai nebūtų paprastas legendų rinkinys, šiuolaikiškai istorijas vaikams pasakoja po Lietuvą keliaujantis milžinas Kernius ir tai iš ties žavu. Visa pagyvina spalvingos, žaismingos iliustracijos.
Knyga supažindina mažuosius skaitytojus su lietuvių mitologijos pasauliu, kuris parankus žadinti vaiko vaizduotę. Po skaitymo galima ir patiems pabandyti kurti įvairių miškų, upių, ežerų, kaimų atsiradimo istorijas; kelti atvirus klausimus, pavyzdžiui, ar ir dabar gyvena laumės? kur jos galėtų slėptis ir ką veikia? ką papasakotum kaukui, jeigu jį sutiktum? kur dar rekomenduotum apsilankyti milžinui Kerniui? Šis leidinys skatina būti atviram įvairioms idėjoms, drąsiai kelti savąsias, atskleidžia, koks įvairus gali būti mūsų pasaulis.
Dar smagiau, kad knygoje pateikiamas ir visų minėtų vietų žemėlapis, kurį panagrinėjus atidžiau galima atrasti, ką aplankyti mūsų gimtinėje. Kūrinyje juntamas artimas, pagarbus santykis su gamta, mūsų krašto istorija.
9-10 metų (trečiokai-ketvirtokai)  
  Ši klasika tapusi knyga tiks visiems, kurie moka fantazuoti ir noriai skaito žaismingas, keistas, juokingas apysakas. Smagiausia, kad tekstą galima priimti kaip visišką žaidimą ir kurti įstabų filmą savo galvoje.
Šaunios naujo leidimo iliustracijos kviečia atidžiau patyrinėti knygą, aptarti jų prasmę, o kai kuriais atvejais gali tapti puikiu įkvėpimo šaltiniu pačiam pabandyti iliustruoti.
Kūrinys pilnas vaikiško džiaugsmo, stebuklų, komiškų elementų. O ką jau kalbėti apie daugybę įvairių (net keistų) personažų, kurie įtraukia pagrindinę veikėją Alisą į neregėtus nuotykius!
Knygoje sukurtas vaizduotės žaismu pagrįstas pasaulis kviečia į jį sugrįžti dar ir dar kartą ir moko laisviau pažiūrėti į aplinką, išlaisvinti savo kūrybinius sumanymus, į įvairias situacijas pabandyti pažvelgti kitu kampu ir suprasti, kad mūsų vaizduotė – galingas įrankis. Skaitant įdomu interpretuoti vaizduojamojo pasaulio elementus, su vaiku leistis pafantazuoti, kaip kasdienybė atrodytų, jeigu patys ją galėtume perkurti.
  Emocinis intelektas Istorija, kuri puikiai tiks skaityti kartu su vaiku. Kūrinys įtaigus ir turintis užtektinai „emocinio užtaiso“, kad suvirpintų širdis. Knygoje pasakojama apie paslaptingai užsimezgusią dešimtmetės mergaitės ir šuns draugystę.
Tekstas savyje talpina platų jausmų spektrą – nors knyga pradedama gana graudžia gaida, vis tik ji kupina šviesos ir gėrio. Patrauklus pasakojimas atskleidžia, koks įvairus gali būti pasaulis, kaip gimsta ir ką gali nuoširdi draugystė, kodėl svarbu suprasti vieniems kitus; ugdo empatiją ir supratimą, kad kartais bendravime visai ne žodžiai yra esminis dalykas.
Skaitant šią istoriją pravartu plačiau paanalizuoti žmonių tarpusavio santykius, keliamas problemas (pavyzdžiui, kaip išgyventi artimo žmogaus netektį), šnekėtis apie emocijas ir patirtis. Knyga įkvėps ne vienam prasmingam pokalbiui.
Kritinis mąstymas  Tai tekstas apie skaudžias mūsų tautos patirtis, kurių ignoruoti nedera. Jeigu apie tai nekalbėsime, jos gali grimzti užmarštin. Patraukli komikso, paįvairinto laiškais ir pasakojimais, forma, glausta kalba, spalvingos iliustracijos – knyga yra puikus įrankis apie okupacijų laikotarpį pasikalbėti su vaiku.
Knygoje gausu ne tik vaizdinių iš Sibiro kasdienybės vaiko akimis, bet ir vilties, gyvenimiškų pamokų, vertybinių nuostatų.
Kūrinys nėra persmelktas vien tamsos, raudų, tačiau istorinis faktas jokiu būdu nesumenkinamas – detalės atskleidžia, ką teko išgyventi tremtiniams ir kaip, nepaisant visų negandų, jie neleido savo sieloms palūžti.
Kūrinys skatina kelti daugybę klausimų kartu ir leisdamas daug ką atrasti pačiam – kuo kalti buvo tie žmonės? už ką juos trėmė? kodėl vežė būtent į Sibirą? Į juos atsakymų galima paieškoti ir papildomuose šaltiniuose, kurti sąsajas, gretinti medžiagą, atsirinkti, kas panašu ir skirtinga. Be to, knyga neaplenkia ir žmonių bendrystės, tvirtybės, netekties, pagalbos kitam temų, kuriomis visada įdomu padiskutuoti.
  Tai knyga, kuri atskleidžia, jog superherojais gali būti ne tik žmonės ar filmų veikėjai, knygų personažai, bet ir realūs gyvūnai.
Knygoje sudėti pasakojimai žaismingi, trumpi ir aiškūs, neperkrauti informacija, todėl faktai vaikams tampa suprantami. Be istorijai nusipelniusių gyvūnų, čia svarbūs ir tie, kurie dėl savo poelgių yra nuskambėję per platųjį pasaulį, kurie padėjo įvairiose mokslo srityse ir kt.. Pasakojimus lydi mielos iliustracijos.
Kūrinys gali pastūmėti plačiau pasidomėti mūsų pasaulio istorija, mokslo laimėjimais, glaudžiu žmogaus ir gyvūno ryšiu, gyvūnų galimybėmis. Tai gera įžanga į išsamesnės informacijos paieškas, jos lyginimą tarpusavyje, kritišką faktų atranką (o gal buvo ne visai taip?), diskusijas apie mokslo tobulėjimą ar gyvų organizmų priklausomybę vienas nuo kito.
Tai, kad pagrindinis dėmesys skiriamas gyvūnams, o ne žmogui, kviečia pasikalbėti apie jų vietą mūsų gyvenime, apie tai, ką jie mums davė, aptarti žmogaus atsakomybės, etikos klausimus.

 

  Kokią kompetenciją lavina? „Šiaurės licėjaus“ lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja EGLĖ NACHAJIENĖ rekomenduoja  Segmentas
  Kūrybiškumas Kai mažas berniukas, taip trokštantis paguodos, pagaliau ją randa Tolių šalyje, jam tenka gelbėti kitus. Skaitydami atraskite džiaugsmą būti savimi – juk ir Mijo pripažįsta savo baimes ir neapsimeta drąsuoliu. Atvirai kalbėti apie tai, ko bijai, abejoti savimi nėra nei gėdinga, nei baisu, ypač kai žinai, kad tavimi tiki ir palaiko. Suprasite, kad kai myli ir esi mylimas, gali išdrįsti susikauti su blogiu, kad ir kur jis būtų – ar tolimoje Anapus šalyje, ar čia pat, šalia. Atkreipkite dėmesį, kaip šiame poetiškame pasakojime paprasčiausiais mažų vaikų dialogais, teksto pauzėmis ir gamtos aprašymais kuriama įtampa, priverčianti skaitytoją jaudintis kartu su knygos veikėjais. 11–12 metų (penktokai–šeštokai)  
  Kūrybiškumas/ Kritinis mąstymas 

Šiose istorijose pasaulis dažnai virsta aukštyn kojom ir tikra susipina su netikra, bet jei nebijosite paleisti į laisvę savo vaizduotės, skaitydami mėgausitės galimybe į savo kasdienybę pažvelgti iš naujo, ne taip rimtai.
Skaitydami būtinai atkreipkite dėmesį į pasakotoją, stenkitės jį pažinti. Kuo jis ypatingas? Kas jam patinka, kas ne? Kaip bendrauja su skaitytoju? Kurie knygoje keliami klausimai jums iki šiol nebuvo iškilę? Pasiūlykite kuriam nors iš artimų suaugusiųjų šias magiškas istorijas perskaityti kartu ir padiskutuokite. Beje, rašytojui tai būtų patikę.

 

Bendravimas/ Bendradarbiavimas/ Emocinis intelektas/ Kūrybiškumas

Pasirodo, nuoširdžiai džiaugtis irgi reikia mokytis – kaip ir daugelio kitų dalykų, kad jaustumės laimingi. Bet to išmokti galima tiesiog žaidžiant. Vienuolikmetė Poliana moka žaidimą „Taigi džiaukis“, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodo visai paprastas – tiesiog reikia tuoj pat surasti ką nors, dėl ko galėtum džiaugtis, kad ir kaip būna sunku. Šito galima išmokyti ir kartais rūškanus, nepatiklius suaugusiuosius.
Manote, kad toks džiaugsmo žaidimas kiek naivokas? Išbandykite jį patys: prisiminkite nelengvas savo gyvenimo situacijas ir sugalvokite, kuo jūs galite džiaugtis.

Emocinis intelektas/ Bendravimas/ Bendradarbiavimas

Skaitydami šią prancūzų rašytojo Hektoro Malo knygą nepajusite, kad jai daugiau nei 140 metų, nes mus tebejaudina šeimos, draugystės temos literatūroje, o pagrindinius veikėjus įtraukęs nuotykių sūkurys neleis padėti knygos į šalį.

Našlaitis Remis ieško savo šeimos patirdamas daugiau nei mažam vaikui derėtų. Stebėkite, kaip ištinkančios nelaimės užgrūdina mažo našlaičio charakterį, o sutikti žmonės išmoko skirti gėrį nuo blogio, padeda pažinti save. Kartu su Remiu įgysite pasitikėjimo savimi: „Likimas neilgai terūstauja ant tų, kurie turi drąsos su juo kovoti.“

Turėti tikrą draugą, bendraamžį ar daug vyresnį, nepaprastai svarbu. Skaitydami nustebsite, ką galima dėl jo padaryti. Atkreipkite dėmesį, kaip šiltai vaizduojami gyvūnai, tampantys draugais nelengvoje mažo žmogaus gyvenimo kelionėje.
Iš rašytojo galima pasimokyti, kaip vesti skaitytoją siužeto vingiais nuo liūdnos knygos pradžios iki laimingos pabaigos išlaikant įtampą ir intrigą.

 

Emocinis intelektas/ Bendravimas/ Bendradarbiavimas

Jei dar nesate skaitę trolių Mumių istorijų, pats metas susipažinti su nuostabiu pasauliu, kuriame nėra nė vieno žmogaus. Vis dėlto šių fantastinių būtybių paveiksluose turbūt atpažinsite ne tik save, bet ir šeimos narius, draugus, pažįstamus... Štai pati rašytoja Tuvė Janson save tapatino su vienu šios knygos personažu. Paspėliokite, kuriuo. Tikrai ne visi personažai Tuvės Janson knygoje yra tobuli – visai kaip žmonių pasaulyje, ar ne? Kuris personažas jums įdomiausias? Su kuriuo norėtumėte išgerti arbatos Muminukų slėnyje? Ten svečiai visada laukiami – tereikės Muminukų mamai padengti didesnį stalą.
Perskaitę knygą pagalvokite, kuo šie keisti padarėliai, kuriuos rašytoja ne tik sugalvojo, bet ir nupiešė, užkariavo viso pasaulio skaitytojų širdis.
  Emocinis intelektas / Kūrybiškumas Ištikimi Anės gerbėjai laiškuose rašytojai L.M. Montgomeri prašydavo pagrindinės veikėjos adreso, ir juos beveik gali suprasti – Anė tokia tikra! O kuris Anės bruožas jums patinka labiausiai? O gal kuri nors savybė erzina?
Skaitydami šią puikią istoriją atraskite, kaip vaizduotė gali padėti ištverti tada, kai sunku, kaip pasitikėjimas žmonėmis atrakina jų širdis švelnumui, o optimizmas užkrečia.
Rašytojas Markas Tvenas, istorijos apie pramuštgalvį Tomą Sojerį autorius, manė, kad Anė – geriausias vaikų literatūros personažas po Luiso Kerolio sukurtos Alisos. Pagalvokite, su kuriuo dar jums pažįstamu personažu galėtumėte palyginti Anę iš Žaliastogių.